Twinkle | Digital Commerce

Losse tijdschriften online te koop

2017-11-08
170130
  • 1:13

Sellvia start met de online verkoop van tijdschriften. Het assortiment telt ruim 1.000 publieksbladen en wordt gaandeweg uitgebreid tot maar liefst 4.300 titels.

Sellvia verzorgt voor leeswebshops en overige affiliates de presentatie van actuele covers, uitgebreide inhoudsinformatie per editie, abonnementsaanbiedingen, betaling, verpakking en verzending naar de consument, voorraadbeheer en tot slot de afrekening met distributeurs, uitgeverijen en webshops en -sites.
 
Affiliates
De consument bestelt een tijdschrift bij een leeswebshop of een van de overige affiliates. Via een link komt de bestelling op het Sellvia-platform terecht. Van daaruit gaat de opdracht naar het magazijn in Hilversum waar de betaling wordt afgehandeld. Tenslotte wordt de tijdschriftorder gepickt, gepackt en per post verstuurd. Vóór 15.00 uur besteld, de volgende dag in huis. Met een beoogd assortiment van 4.300 tijdschriften en zo'n 12.000 online verkooppunten zegt Sellvia een aantrekkelijk potentieel te bieden in een maatschappij waar het aantal online aankopen jaarlijks weer elk record breekt.
Over ongeveer een maand start partner Ako met de verkoop van tijdschriften.
 
Long tail
'Dit is een concept dat zijn succes grotendeels gaat ontlenen aan de long tail van de bladeneconomie', zegt een van de initiatiefnemers, Marcel Disberg tegen Adformatie. 'De grote hoeveelheid tijdschriften die ieder voor zich voor kleine omzetten zorgen, maar die bij elkaar een heel grote omzet realiseren. Bij de kiosk liggen zo'n 700 tijdschrifttitels, maar er zijn tussen de 4.600 en 8.000 nichebladen.'
Disberg heeft bedrijven op net gebied van internet (Innovadis, Gladior en Identy). Zijn partner Henk Bemboom is adviseur in marketingcommunicatie en heeft een kleine uitgeverij van puzzelbladen.