Twinkle | Digital Commerce

Amerikanen dol op online kortingsbonnen

2017-05-26
170130
  • [nieuws]
  • 0:58

Websites waar internetters kortingsbonnen kunnen krijgen, zijn in het afgelopen jaar in de Verenigde Staten enorm in populariteit toegenomen.

Uit cijfers van marktonderzoeksbureau Hitwise blijkt dat het bezoek van dergelijke sites in een jaar tijd met 66 procent is toegenomen. Volgens de onderzoekers proberen consumenten in de VS tegenwoordig steeds beter met hun geld om te gaan, na economische tegenvallers zoals de hypotheekcrisis.

Er zit ook een positieve kant aan. 'Hoewel het gemiddelde inkomen per huishouden is gedaald, geven mensen nog altijd online geld uit, maar ze proberen er wel zeker van te zijn dat ze de beste deal hebben', verklaart Hitwise-medewerkster Heather Dougherty.

Van de vele "couponsites" in de VS, is Coupons.com de grootste met een marktaandeel van ongeveer 29 procent. Andere populaire sites zijn Coupon Mountain en Eversave.

Ongeveer een vijfde van het bezoek aan couponsites is afkomstig van zoekmachines, zo stelt Hitwise. Dat is wellicht ook niet zo vreemd, want in 60 procent van de zoekopdrachten komt een merknaam of product van een bekend merk voor.

Overigens is volgens Hitwise ook het bezoek aan prijsvergelijkingssites flink gestegen. In mei 2008 was het bezoek gemiddeld 60 procent hoger dan in dezelfde maand van 2007.