Twinkle | Digital Commerce

ComScore: '9 procent groei e-commerce in eerste halfjaar'

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:17

Amerikaanse consumenten hebben in het eerste helft van dit jaar 9,3 procent meer online besteed dan in dezelfde periode vorig jaar. Daarmee loopt e-commerce iets voor op de algehele Amerikaanse retailmarkt, die ook weer groei vertoont.

ComScore becijferde dat de Amerikaanse online-bestedingen het afgelopen kwartaal opliepen tot 32,9 miljard dollar, 9 procent meer dan in het twee kwartaal van 2009. Traditiegetrouw kwam de omzet iets lager uit (3,2 procent) dan die in het eerste kwartaal van het jaar, toen de groei op 10 procent uitkwam.

Al met al was het afgelopen halfjaar goed voor een dikke omzetplus, waar het eerste halfjaar van 2009 slechter was dan de eerste zes maanden van 2008. Voor het derde kwartaal in successie kan comScore positieve kwartaalcijfers (jaar over jaar) presenteren, benadrukt comScore topman Gian Fulgoni. Een en ander wordt duidelijk in onderstaande tabel.



Volgens comScore scoorden de categorieën consumentenelektronica, computers, software en books & magazines het afgelopen kwartaal bovengemiddeld online. Meer informatie over de prestaties in Q2 vindt u in een persbericht dat het onderzoeksbureau heeft uitgevaardigd.

Totale retailbestedingen
Afgaande op de cijfers van comScore en die van het U.S. Census Bureau groeien de online-retailbestedingen harder dan de retailbesteingen overall: het Amerikaanse equivalent van ons Centraal Bureau voor de Statistiek becijferde (pdf) onlangs dat de totale Amerikaanse retailbestedingen in de eerste zes maanden van dit jaar met 7,1 procent zijn gegroeid ten opzichte van 2009.