Twinkle | Digital Commerce

‘71 procent van de online transacties wordt niet voltooid’

2017-05-27
180101
  • 1:32

E-commerce is big business; maar het is nog lang niet zo groot als dat het zou moeten zijn, aldus het rapport ‘Integrated onboarding: optimising revenu from cart abandonment’ van Chase Response. Het webwinkelbezoek mag dan rap groeien, het overgrote deel koopt uiteindelijk niets.

Volgens Forrester Research, waaraan Chase Response onder andere refereert, stapt zelfs 71 procent van de consumenten uit een online aankoopproces voor het voltooien van de bestelling. Dit komt grofweg neer op een verlies van 61,3 miljard pond in Groot-Brittannië voor 2011 – tegenover 33,1 miljard in 2007 (Bron: SeeWhy. ‘Why customers abandon shopping carts online’ door Charles Nicholls, September 2010).

5 redenen
De top vijf van redenen voor het verlaten van een winkelwagentje ziet er volgens Forrester Research als volgt uit:
1. Hoge verzendkosten - 44 procent
2. Niet bereid tot een aankoop - 41 procent
3. Prijstoetsing - 27 procent
4. Te duur - 25 procent
5. Wil producten voor later bewaren - 24 procent

Belemmeringen
Forrester Research schat dat voor iedere 100 dollar die bedrijven besteden aan het verkrijgen van traffic, ze slechts 1 dollar uitgeven om het verkeer daadwerkelijk te converteren naar transacties. Het behalen van een duidelijke verbetering in conversiepercentages is niet eenvoudig en kan een reden zijn dat veel bedrijven slechts een zeer klein deel spenderen aan het omzetten van verkeer naar verkoop. Uit onderzoek van RedEye blijkt overigens dat een gebrek aan middelen (53 procent), budget (37 procent) en strategie (26 procent) tot de top drie van barrières voor het verbeteren van het conversiepercentage behoren (zie de afbeelding hieronder).



Het rapport
Het uitgebreide rapport van Chase Response, met uitgebreide inzichten, een case en praktische adviezen op het gebied van winkelwagenverlaters, kunt hier downloaden.