Twinkle | Digital Commerce

Onderzoek: ‘Webwinkels lopen 3,4 miljard dollar mis door online fraude’

2017-05-27
180101
  • 1:14

Het tegengaan van online fraude is nog steeds een aanzienlijke en groeiende kostenpost voor zowel grote als kleine webwinkels. Om de impact van betalingsfraude voor online retailers in kaart te brengen, voert CyberSource ieder jaar een onderzoek uit.

Onlangs is het ‘Online Fraud Report’ uitgebracht met daarin de belangrijkste bevindingen over 2011, uitgevoerd onder webwinkeliers in de Verenigde Staten en Canada. Hieruit blijkt dat webwinkels gemiddeld 1 procent van de totale omzet mislopen door fraude. Gekeken naar de e-commerce markt in Noord-Amerika, schat CyberSource het totale inkomstenverlies op ongeveer 3,4 miljard dollar; een stijging van 700 miljoen dollar ten opzichte van 2010.



Groter risico
Het onderzoek toont tevens aan dat het accepteren van buitenlandse bestellingen risicovoller is dan het accepteren van binnenlandse bestellingen. Zo komt uit het onderzoek naar voren dat het fraudepercentage bij buitenlandse orders bijna drie keer zo hoog ligt als bij bestellingen die vanuit het eigen land worden geplaatst. Het screenen van fraude is bij internationale bestellingen vaak ook lastiger doordat validatietools niet altijd beschikbaar of duurder te implementeren zijn en doordat adres- en telefoongegevens, kredietcontroles en openbare registers per land verschillen.



Het complete rapport
Meer uitkomsten uit het onderzoek en informatie over het tegengaan van online fraude kunt u vinden in het complete rapport, dat u hier gratis kunt opvragen.