Twinkle | Digital Commerce

Spartoo stapt in kleding

2017-05-27
180101
  • 1:07

Spartoo heeft zijn assortiment uitgebreid met kleding, een stap die andere online schoenverkopers als Zappos.com en Zalando eerder zetten. Het Franse Spartoo verkoopt eind deze maand zesduizend kledingstukken online, ook aan Nederlandse shoppers.

Spartoo, dat naast schoenen ook al tassen verkocht, zegt enkele miljoenen euro’s te hebben geïnvesteerd in de uitbreiding met confectiemode. Het bedrijf verkoopt kleding voor zowel mannen als vrouwen, op dit moment van merken als Vero Moda, Villa, Oxbow en Roxy. De collectie wordt de komende weken fors uitgebreid.

130 miljoen euro omzet
Spartoo is actief in twintig Europese landen, waaronder Nederland. Het Franse bedrijf krijgt naar eigen zeggen 14 miljoen bezoekers per maand over de vloer. De omzet kwam in het afgelopen jaar uit op 130 miljoen euro, aldus FashionUnited. Dat is aanmerkelijk minder dan de jongere Duitse concurrent Zalando, dat 2012 afsloot met 1,15 miljard euro omzet.

Grotere markt
Net als Zalando wil Spartoo zijn omzet vergroten door een entree te maken op de kledingmarkt, die drie tot vier groter is dan de schoenenmarkt. 'Deze uitbreiding stelt ons in staat nieuwe klanten te trekken en de loyaliteit van onze huidige klanten te vergroten', aldus CEO Boris Saragaglia in een persbericht. Schoenen blijven volgens de topman wel de core business van Spartoo.