Twinkle | Digital Commerce

Evenementtickets meest verkocht via mobiel in VS

2017-05-27
181108
  • [nieuws]
  • 1:16

Evenementtickets en kleding en accessoires worden het meest via mobiel gekocht door consumenten in de Verenigde Staten. Dat meldt het bureau comScore in zijn eerste onderzoeksrapport voor m-commerce waarin productcategorieën uiteen zijn gezet.

ComScore geeft met zijn onderzoeksresultaten voor het eerst een overzicht van wat mobiele shoppers zoal kopen. Het bureau onthulde cijfers van het afgelopen half jaar. Evenementtickets worden door smartphonegebruikers het meest gekocht (10,9 procent van de totale webomzet), gevolgd door kleding en accessoires (6,2 procent). Tabletshoppers kopen ook het meest tickets (4,5 procent) en kleding en accessoires (3,5 procent).

Desktopcijfers
De overige populaire categorieën zijn consumentenelektronica, computerhardware en fast moving consumer goods (fmcg). Deze laatste is het populairst onder desktopgebruikers. Maar liefst 95,6 procent van de totale online omzet kwam uit deze categorie.

In totaal kwam in het afgelopen half jaar 90,4 procent van de webomzet in de Verenigde Staten van desktopgebruikers. Smartphones representeerde 6 procent van de omzet, 3,5 procent kwam van tablets.

Tweede kwartaal in VS
ComScore maakte begin deze week de tweedekwartaalcijfers van 2013 voor m-commerce in de VS bekend. De omzet uit m-commerce was in die periode 4,7 miljard dollar (3,5 miljard euro), een stijging van 23,7 procent ten opzichte van dezelfde periode in 2012. De opbrengst representeert momenteel 9 procent van de totale omzet uit e-commerce in de VS. ComScore maakte toen geen cijfers bekend voor de afzonderlijke productcategorieën.

Foto: Rolls of red tickets connected together for admission, Shutterstock.