Twinkle | Digital Commerce

Webwinkeliers definiëren ‘snelle levering’ anders dan klant

2017-05-27
180101
  • 1:36

Webwinkeliers hebben een geheel andere kijk op een ‘snelle levering’ van de bestelling dan hun klanten. Daarmee lopen de webwinkeleigenaren vooruit op de wensen van consumenten, stelt het distributiebedrijf Manna Distribution Services, dat onderzoek deed naar de bezorgwensen van consumenten en e-retailers.

Het Amerikaanse Manna Distribution Services ondervroeg duizend online shoppers naar hun idee over wat een snelle levering is. 39,7 Procent antwoordde als het pakket in één tot drie werkdagen wordt bezorgd. De overige shoppers namen ook genoegen met drie tot zeven werkdagen.

Hoe anders is het idee van de duizend ondervraagde webwinkeliers. Een meerderheid (60 procent) definieert een levering binnen drie werkdagen als 'snel'. 30,6 Procent van deze groep zou het zelfs graag in twee dagen doen.

Verwacht te ontvangen
Als het gaat om in hoeveel dagen de klant verwacht zijn bestelling te ontvangen, dan spreekt 73,3 procent van de consumenten over een levering binnen vijf werkdagen. 18,5 Procent geeft aan dat zij het pakket binnen vijf tot zeven werkdagen willen ontvangen en 8,2 procent noemt zeven tot tien werkdagen.

Verwachte snelle levering
Het distributiebedrijf ondervroeg consumenten ook naar wat zij van webwinkeliers verwachten met betrekking tot een ‘snelle levering’. Hier kwamen ongeveer dezelfde antwoorden uit als op de vraag over de wens van de klant: 72,4 procent verwacht dat webwinkeliers het mogelijk maken om pakketten binnen vijf werkdagen af te leveren bij de klant, 17,8 procent gaf vijf tot zeven dagen aan en 9,8 procent verwacht dat e-retailers het mogelijk maken om binnen zeven tot tien dagen te leveren.

Tijdsdruk
‘De tijdsdruk op webwinkeliers is tegenwoordig moeilijk te verlichten’, laat Manna weten. Alan Meehan, president en CEO van Manna Distribution Services zegt: ‘De trend voor een steeds snellere levering gaat door voor consumenten. Dit zien we als we hun online shopgewoontes van de afgelopen jaren analyseren. Zij zijn geconditioneerd door het internet en door de media om een vrijwel directe levering op elk moment te verwachten van webwinkeliers.’