Twinkle | Digital Commerce

Kerstartikelen verkopen in tijdelijke themawebshop

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:29

Retail- en franchiseorganisaties kunnen vanaf vandaag een aparte kerstwebshop voor hun klanten realiseren met behulp van een nieuwe e-commerce oplossing van internetbureau rb2. De themawebshop helpt onder andere retailers zonder webwinkel om voor een korte periode kerstartikelen online te verkopen.

‘Voor de retailer of franchiser van een grote keten is het erg gemakkelijk om aan de hand van onze e-commerce oplossing tijdelijk online aanwezig te zijn met een themawebshop’, zegt Dennis van Marle, managing director van rb2 tegen Twinkle. ‘Het is een kant-en-klare technische oplossing die op elk domein kan draaien en ook naast een bestaande webwinkel kan worden gezet.’

Afhalen
De consument kan in de kerstwebshop van de retailer een bestelling plaatsen, die vervolgens op een zelfgekozen moment kan worden afgehaald in de offline winkel. Van Marle: ‘Retailers met alleen een fysieke winkel verzamelen de inhoud van een bestelling dan in de winkel, waarna de klant de bestelling komt ophalen.’ De themawebshop kan ook gekoppeld worden met een distributiecentrum om vanuit daar orders naar klanten te verzenden. ‘Dit is een keuze die de retailer zelf kan maken’, zegt Van Marle. ‘Wij leveren de technische oplossing om producten in een bepaald thema online te kunnen verkopen. Het logistieke gedeelte dient de retailer te verzorgen.’

Pilot met Plus
De kerstwebshop werd door rb2 eind 2012 getest in samenwerking met supermarktketen Plus Retail. ‘Wij hebben de online kerstshops opgezet als onderdeel van onze serviceverlening richting de consument’, zegt Ralf Kroon, online manager van Plus Retail. ‘Deze service mocht echter niet leiden tot meer drukte voor de Plus-winkels. Met de komst van de online kerstshops is het ons gelukt om consumenten rondom de kerstdagen een nog betere service te verlenen, zonder dat dit een significante extra belasting was op het winkelproces.’