Twinkle | Digital Commerce

Asos geeft consument kledingadvies in chatdienst Google Helpouts

2017-11-09
180101
  • 1:07

Asos geeft consumenten gratis kledingadvies via de live chatdienst Google Helpouts. De retailer wil daarmee de persoonlijke relatie met zijn klanten versterken. Asos is de eerste moderetailer die gebruik maakt van de in november gelanceerde Helpouts, aldus The Drum.

Consumenten kunnen bij Asos een afspraak maken om in contact te komen met één van de stylisten van de online retailer. Asos is in de chatservice van maandag tot en met vrijdag ‘geopend’ van negen uur ’s ochtends tot negen uur ‘s avonds. Elke afspraak duurt vijftien minuten. Hierin kunnen klanten onder andere items uit hun eigen kledingkast tonen waarbij de stylist advies geeft over hoe zij deze kunnen combineren.

Google Helpouts
Google Helpouts biedt iedereen met een account bij Google+ de mogelijkheid om advies van andere gebruikers in te winnen, maar ook om de eigen expertise beschikbaar te stellen aan de community. De gedeelde kennis is zeer divers en kan bijvoorbeeld gaan over computers, tuinieren of chocola maken. Slogan: 'Real help from real people in real time.'

Commissie
Wie zich aanmeldt als expert voor Helpouts, moet zijn kwalificaties opgeven. Google houdt 20 procent van de adviesvergoedingen in als commissie. Net als Google Hangouts is de dienst gekoppeld aan Gmail en Google+. Daarnaast is Helpouts, voor de betalingen, gekoppeld aan Google Wallet.