Twinkle | Digital Commerce

Noppies koppelt b2c- en b2b-voorraden

2017-11-08
180101

Noppies, dat zwangerschapsmode en baby- en kinderkleding verkoopt aan consumenten en bedrijven, investeert in een ‘transparante voorraad’. De processen op het gebied van zowel retail als wholesale worden ondergebracht in één systeem.

Het Nederlandse label Noppies sloot een samenwerking met softwareontwikkelaar ACA om de gewenste transparantie concreet te maken. De oplossing moet behalve de logistieke ook de financiële operatie van het merk stroomlijnen. Volgens chief financial officer Wim Nieuwenhuijzen zal Noppies ‘enorme stappen vooruit gaan zetten op het gebied van voorraadbeheer'.

Minder nee-verkopen
Nieuwenhuijzen geeft aan dat Noppies momenteel te weinig inzicht heeft in de totale voorraad die voor de verschillende activiteiten wordt aangehouden. ‘Daardoor kan het zijn dat artikelen in de winkels of webshops niet meer voorradig zijn, terwijl ons warehouse vaak nog volop voorraadhoudend is. Het nieuwe systeem gaat ons helpen om het aantal nee-verkopen tot een minimum te beperken. Ook stelt het ons in staat om te werken met slechts één voorraadwaarderingsmethodiek.’

Logistiek centrum
Noppies werd in 1991 opgericht door Norbert Mutsaerts. Het bedrijf beschikt inmiddels over een paar duizend verkooppunten in vele tientallen landen. Het hoofdkantoor in Lelystad werd in 2010 uitgebreid met een logistiek centrum van vierduizend vierkante meter met een sorteerinstallatie, kantoren, showroom en opslag voor het ontwikkelen en distribueren van de positie-, baby- en peuterkleding.

Lees ook:
Noppies verover de wereld (Twinkle 7-2013).