Twinkle | Digital Commerce

House of Fraser stopt beacons in paspoppen conceptwinkel

2017-11-08
180101
  • 1:17

House of Fraser baarde enkele jaren geleden opzien met een winkel waarin niks direct kan worden gekocht. De Britse warenhuisketen heeft de paspoppen in die fysieke 'online store' nu voorzien van beacons. Daardoor kunnen passanten relevante info ontvangen op hun mobiel.

Met de verwerking van beacons in paspoppen profileert House of Fraser zich opnieuw als een pionier in omnichannel. Anders dan bij andere fysieke retailers die beacons inzetten, kunnen de mobiel gecommuniceerde waren niet direct worden gekocht en meegenomen.

Bestellen in de winkel
De concept store in Aberdeen is behalve met paspoppen gevuld met computers waarop bezoekers online bestellingen kunnen doen. Orders kunnen de volgende dag worden opgepikt. Er is een paskamer om online bestelde kleding te passen. Gratis koffie is een van de unique selling points van de bestel- en afhaalwinkel.

Iconeme
Om de mogelijkheden van beacons te verkennen in de conceptwinkel sloot House of Fraser een overeenkomst met Iconeme, schrijft The Retail Bulletin. Dat bedrijf ontwikkelde een ‘slimme' paspop (foto), met een censor die bezoekers en passanten tot honderd meter informatie biedt over een getoond kledingstuk en uitnodigt tot de (offline of online) aanschaf van het product. Overigens ontvangen alleen consumenten die de Iconeme-app hebben gedownload de info.
 
Lees ook: