Twinkle | Digital Commerce

Amazon laat klanten verlanglijstje vullen op Twitter

2017-05-27
180101
  • 1:08

Naar eigen zeggen ‘net op tijd voor het holiday shopping season’ introduceert Amazon de service #AmazonWishList. Daarmee kunnen klanten hun verlanglijst vullen zonder Twitter te hoeven verlaten.


#AmazonWhisList werkt op dezelfde manier als #AmazonCart, dat eerder werd geïntroduceerd op de Amerikaanse en Britse markt. Wie met deze hashtag reageert op een producttweet van Amazon, legt het betreffende artikel direct in zijn winkelmandje. Om gebruik te maken van de functie dient de gebruiker ingelogd te zijn bij Twitter en Amazon.

Connectie
De klant ontvangt een e-mail en een tweet van Amazon als het product via #AmazonCart aan zijn winkelmand is toegevoegd, om aan te geven of het item op voorraad is of niet. Ook #AmazonWishList faciliteert de connectie tussen de producttweet en het winkelaccount. Volgens de online retailgigant maakte vorig jaar één op de drie Amazon-klanten wereldwijd gebruik van het wensenlijstje.

Koopknop
Twitter test sinds kort een koopknop in tweets met vier Amerikaanse partijen, te weten Fancy.com, Gumroad, Musictoday en Stripe. ‘Meer partners volgen snel’, aldus het sociale netwerk eerder deze maand in een blogpost. De zogenoemde commere tweets zijn zichtbaar in de mobiele Twitter-apps voor iOS en Android. Na een klik op de buy button dient de consument zijn betaalgegevens en adres in te voeren, waarna de verkoper opdracht krijgt het product te leveren.