Twinkle | Digital Commerce

Amazon stimuleert betrokkenheid bezoekers met promotieprogramma

2017-05-27
180101
  • 1:06
Amazon heeft een promotieprogramma gelanceerd voor zijn partners. Merchants kunnen via Amazon Giveaway een actie starten en prijzen weggeven via een aparte pagina, om zo fans aan zich te binden.

Om een Amazon Giveaway-actie te starten dient de verkoper een prijs uit het productaanbod op Amazon.com te kiezen. Hij hangt hier een uitleg van de actie (bijvoorbeeld een naam en hoeveel items er worden weggegeven) aan en geeft aan welke regels er voor de promotie gelden. Na het aanmaken ontvangt de verkoper een link die hij kan delen op zijn eigen website of via social media.

Amazon verzendt
Merchants dienen enkel de kosten voor het weggegeven product te betalen. Er wordt geen commissie gerekend. Per verkoper kunnen maximaal vijftig producten van de hand worden gedaan, tot een waarde van vijfduizend dollar. De artikelen worden door Amazon zelf verzonden naar de winnaars.

Affiliate
De giveaways zijn Amazon’s nieuwste manier om retailers te interesseren voor verkoop op Amazon.com. In januari startte de e-commerce gigant met een mobiel affiliateprogramma, dat artikelen van merchants koppelt aan blogs en artikelen op het web. ‘Mobile Popover’ moet consumenten verleiden om vanuit een artikel of blog een product op Amazon.com te kopen.

Lees ook:
Haal meer uit uw (verlopen) acties (16-2-2015)