Twinkle | Digital Commerce

Luxemarktplaats helpt consument aan ‘onvindbaar’ cadeau

2017-11-09
180101
  • 1:01

De Amerikaanse marktplaats voor luxeartikelen Vestiaire Collective presenteert zich de komende weken als een matchmaker voor verkopers en kopers die op zoek naar zijn een al jaren gewild kledingstuk.

‘Iedereen op ons platform is op zoek naar een designeritem dat zij in de reguliere verkoop zijn misgelopen’, zegt Fanny Moizant, oprichter Vestiaire Collective volgens Luxury Daily. Deze zoekenden krijgen nu hulp via de tool The One That Got Away. Zo kunnen zij een al jaren gewild kerstcadeau vinden voor een geliefde of zichzelf.

Wens
De 3,5 miljoen gebruikers van Vestiaire Collective worden uitgenodigd om hun koopwens kenbaar te maken op het platform. Dit zijn gemiste luxeartikelen die bijvoorbeeld ooit limited zijn aangeboden door een designer. Anderen kunnen hun kledingkast nakijken op de gezochte kledingstukken en zo snel een item verkopen.

Duizenden artikelen
The One That Got Away loopt tot 20 november, daarna wordt het project - bij succes - eventueel uitgebreid. Vestiaire Collective ontvangt wekelijks 15 duizend artikelen voor zijn reguliere marktplaats, waarvan 70 procent op het platform wordt gepubliceerd. Dagelijks post het bedrijf 1.500 items op de website.

Lees ook:
G+J Uitgevers koopt marktplaats voor luxeartikelen (25-11-2013)