Twinkle | Digital Commerce

Publishers verwijzen lezers door naar webwinkels

2017-05-27
180101
  • 1:15

Media als Elle en Beau Monde kunnen nu vanuit een gemakkelijk te implementeren shopomgeving van Zanox lezers doorverwijzen naar webwinkels als Zalando, De Bijenkorf en Made.com. Zanox sloot een samenwerking met Shoppable om deze shopportal te faciliteren.

Op de site van het magazine Elle staan producten van Farfetch, De Bijenkorf en Douglas, die lezeressen via een doorverwijzing van Shoppable in de webwinkel van de betrokken retailer kunnen kopen. Shoppable en Zanox vangen hier een niet nader genoemde fee voor.

Bereik monetizen
‘Publishers met veel bezoekers kunnen door de toevoeging van de shopportal hun bereik monetizen’, schrijft Zanox in een persbericht. ‘Alle retail- en shopping adverteerders uit het Zanox-netwerk, zoals Zalando, De Bijenkorf en Made.com, kunnen gepromoot worden in de shop. Met de shop zijn grote investeringen en dure, tijdrovende activiteiten als voorraden, klantenservice en logistiek niet langer nodig'.

Prijswijzigingen
Shoppable houdt de productdata actueel, zodat prijswijzigingen automatisch worden doorgevoerd en uitverkochte artikelen niet meer zichtbaar zijn in de webwinkel van de publisher. Zanox is de verbindende factor tussen publisher en Shoppable. Het bedrijf wil binnenkort ook partijen in food & health en travel zonder online verkoopkanaal koppelen aan retailers.

Viva en Pabo.nl
Het vrouwenmagazine Viva verkoopt sinds twee jaar indirect erotische artikelen via Pabo.nl. Op Pabo.nl/viva staan artikelen die volgens de site door Viva-lezeressen als ‘favoriet’ zijn bestempeld. ‘Van spannende speeltjes en andere erotische artikelen tot stijlvolle lingerie (in alle beha-maten) en zwarte jurkjes’, luidt het assortiment.