Twinkle | Digital Commerce

Ticketaanbieder zet virtual reality in voor stoelkeuze

2017-05-27
180101
  • 1:01

Ticketaanbieder StubHub gebruikt virtual reality om mobiele klanten in 3D te tonen waar hun zitplek zich bevindt in een concertgebouw. Daarmee kunnen liefhebbers van muziek en sportwedstrijden direct zien hoe het zicht vanaf hun gekozen stoel is.

StubHub test de feature in zijn bestaande app voor iOS en Android voor twee honkbalwedstrijden en één concert in de Verenigde Staten. Kaartjeskopers kunnen de smartphone of tablet allerlei kanten op bewegen om een beeld te krijgen van de zaal of de smartphone koppelen aan een VR-headset van bijvoorbeeld Google.

Niet voor de fun
Het ticketbedrijf, en tevens dochter van eBay, zegt de nieuwe feature niet alleen maar ‘voor de fun’ toe te voegen. ‘Mensen willen graag weten of het waard is om 50 dollar extra te betalen voor een stoel dichterbij het veld’, zegt StubHub’s Marcus Shelksohn tegen Recode.

EBay en VR
Voor moederbedrijf eBay biedt VR ook diverse mogelijkheden. Volgens ceo Devin Wenig kan de techniek gebruikt worden voor high-priced categorieën als auto’s, antieken, schilderijen en mode. Klanten kunnen dan een beter beeld krijgen van het item.