Twinkle | Digital Commerce

Burberry vernieuwt omnichannel strategie

2017-05-27
180101
  • 0:59

Burberry komt met een driejarenplan voor de uitrol van zijn nieuwe omnichannel strategie. Het bedrijf wil zijn website vernieuwen en een mobiele applicatie introduceren met mobile checkout. Er moet meer conversie van mobiel komen.

Het ruitjesmerk denkt dat de markt de komende vijf jaar goed groeit in verband met de toenemende belangstelling van Chinese consumenten voor luxeproducten. Om die reden trekt Burberry een nieuw plan uit de kast om hierin mee te kunnen gaan, schrijft Internet Retailing.

Beleving
Klanten in het hogere segment zijn tegenwoordig op zoek naar beleving, nieuwigheid, authenticiteit en storytelling, aldus Burberry. Het bedrijf wil de klantervaring verbeteren in zowel offline als online kanalen en verkopen via winkels en websites van derden.

Voorloper in e-commerce
Burberry geldt als voorloper in omnichannel commerce in de luxebranche, met een eigen webwinkel en verkoop via het Chinese Tmall. E-commerce was onder veel luxemerken lange tijd een niet te betreden terrein. Labels als Louis Vuitton, Prada en Christian Louboutin doen nu wel al stappen in zelfstandige online verkoop. Ook wordt veel verkocht via verzamelplatformen als Net-a-porter.com en Yoox.com.