Twinkle | Digital Commerce

Duitsers zien Amazon als sterkste merk

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:03

Amazon wordt door Duitse consumenten als het belangrijkste merk van het land gezien. De online retailer staat ook in de Verenigde Staten en Groot-Brittannië in de top 3. Chinese consumenten waarderen Alipay het meest.

Dat blijkt uit de Brand Relevance Index van consultancybureau Prophet onder in totaal 45 duizend consumenten in genoemde landen. In het onderzoek zijn ruim achthonderd merken beoordeeld.

Techbedrijven populair
Amazon domineert bij onze oosterburen in een lijst met de merken Apple, Google, Lego, PayPal, Nintendo, Nike, Samsung, Bosch en Whatsapp. Vooral techbedrijven, zo blijkt. In de VS, waar consumenten nog meer op techmerken gericht zijn, is Apple de sterkste in een lijst met bijvoorbeeld Netflix en Android.

Chinese betaalmethode
In China wordt Alipay als sterkste merk ervaren, gevolgd door WeChat en Visa. Ook staan Westerse automerken als Ford en Volkswagen in dit rijtje. Alibaba’s Tmall komt pas op de achtste plek voor.

Bol.com in Nederland
Bol.com werd in april door Hendrik Beerda Brand Consultancy uitgeroepen tot sterkste retailmerk van Nederland. Het kantoor nam de honderd grootste retailmerken van ons land onder de loep. Van al die namen nam de merkkracht van Coolblue het sterkst toe.