Twinkle | Digital Commerce

Omoda trapt eerste grote televisiecampagne af

2017-05-28
180101
  • [nieuws]
  • 0:60

Omoda lanceert vandaag zijn eerste grote televisiecampagne op diverse Nederlandse zenders. De online schoenverkoper richt zich negen weken lang via de beeldbuis op een brede doelgroep en sluit zich daarmee aan bij de groeiende groep online retailers die de televisie opzoekt.

Omoda adverteerde jaren geleden een kleine twee weken op zenders van RTL, maar zet nu in op kijkers van de NPO, RTL en BrandDeli. Het spotje verscheen vanochtend voor de eerste keer op de kijkbuis en is ook op Youtube en social media te bekijken. In de nieuwe campagne toont Omoda naar eigen zeggen bewust 'geen perfecte modellen', maar verschillende types mensen. 'We willen uitdragen dat we schoenen bieden aan het complete gezin', zegt marketing- en e-commerce manager Gertie Bin tegen Twinkle. 

Webwinkels op tv
Een advertentiecampagne op televisie is steeds gewilder onder online retailers: de top-4 van de Twinkle100 besteedt zelfs het merendeel van het reclamebudget aan televisie- en radiocampagnes. Ook vidaXL stapte onlangs in televisiereclame. In Engeland zijn internetbedrijven zelfs de grootste adverteerdersgroep op nationale tv.