Twinkle | Digital Commerce

Opgeknapte Miss Etam verdient kwart weekomzet online

2017-05-28
180101
  • [nieuws]
  • 1:01

Wekelijks boekt Miss Etam 25 procent van de omzet via zijn webwinkel. Dat blijkt uit voorlopige jaarcijfers van het bedrijf, dat na zijn doorstart in 2015 opkrabbelde en tachtig fysieke filialen sloot, zag zijn bruto bedrijfsresultaat in 2016 stijgen naar 38 miljoen euro.

De totaalomzet van het afgelopen boekjaar kwam uit op 98,7 miljoen euro: goed nieuws voor de Belgische FNG Groep, die Miss Etam vorig jaar juli overnam. Na de doorstart van Miss Etam maakte bijna de helft van de fysieke winkels plaats voor een focus op online; die wierp vruchten af, blijkt uit het voorlopige rapport. Eind deze maand volgen definitieve jaarcijfers.

Vernieuwing
Miss Etam vernieuwde vorig jaar zijn webshop en verhoogde de gratis besteldrempel naar 30 euro. De damesmodeketen verkoopt ook via externe sites als wehkamp, Zalando en bol.com.

FNG Groep
De moedermaatschappij van Miss Etam boekte in 2016 een EBITDA van ruim 30 miljoen euro, een stijging van tien procent ten opzichte van het voorgaande jaar. Daarvan is 21,5 procent afkomstig van Miss Etam.