Twinkle | Digital Commerce

AliExpress kiest PostNL als Nederlandse pakjesbezorger

2017-05-28
38302154
  • [nieuws]
  • 1:26

PostNL wordt de exclusieve partner van AliExpress bij het bezorgen van een groot deel van zijn Nederlandse pakketten. Dat maakt de vervoerder vandaag bekend. Door het partnerschap kan AliExpress binnen vijf tot zeven werkdagen leveren aan Nederlanders.

AliExpress, één van de grootste online marktplaatsen ter wereld, koos naar eigen zeggen voor PostNL vanwege zijn bezorgnetwerk en service. 'Bovendien hebben wij via hun verkoopapparaat Spring in Azië rechtstreeks contact met PostNL. Dat betekent dat we eenvoudig kunnen monitoren of het proces goed loopt of dat er aanpassingen nodig zijn', verklaart general manager Leo Shen in een persbericht. 'Het Aziatische team van Spring is erg flexibel en klantgericht en werkt goed samen met ons logistieke netwerk Cainiao. Dat is essentieel voor ons.'

Pakjes tot twee kilo
De exclusiviteit voor PostNL geldt voor pakjes tot twee kilo, meldt een woordvoerder van het bedrijf aan Twinkle. 'Het verschil ten opzichte van de eerdere situatie is dat we de pakjes nu al in China rechtstreeks vanuit webshops ontvangen en die zelf naar Nederland vervoeren, wat veel sneller gaat dan voorheen. Tot dusver konden levertijden nogal eens wisselen.'

Spring
PostNL biedt wereldwijd onder de naam Spring Global Delivery Services logistieke oplossingen voor post, pakketten en retouren. Spring vertegenwoordigt PostNL buiten de Benelux en gaf de doorslag voor de keuze van AliExpress voor PostNL. 'In de laatste maanden is Nederland uitgegroeid tot één van de belangrijkste markten,' aldus PostNL.

Crossborder
Nederlanders die online over de grens shoppen, doen dat het liefst in Chinese webwinkels; bijna een kwart van de crossborder-aankopen door Nederlanders vindt plaats in China.

Lees ook: 'Vier op vijf Nederlanders tevreden met Chinese webshops' (20-02-'17)