Twinkle | Digital Commerce

Hunkemöller zet in op ‘productfoto’s’ van klanten

2017-11-11
29211643
  • 0:60

Hunkemöller biedt nu ook plek voor foto’s van klanten met zijn producten. De user generated content via de nieuwe tool van Olapic moet voor social proof zorgen op de website en in de social media van de retailer.

Klanten kunnen een foto van zichzelf in Hunkemöller-bikini, -pyjama of -lingerie op Instagram of Twitter posten, waarna zij uitgenodigd kunnen worden voor doorplaatsing op de website of de social accounts van het bedrijf. De gebruiker geeft toestemming in een reactie met de hashtag #YESHunkemöller.

Uploaden
Ook is het mogelijk om een foto te uploaden via de website. ‘Op elke pagina met daarop een fotocollage met user content vind je een button waarmee je zelf een foto kunt uploaden. Als je hier op klikt kun je via een aantal simpele stappen een foto toevoegen!’, legt Hunkemöller uit.

Unilever
Het lingeriebedrijf is niet het eerste dat samenwerkt met Olapic om meer klanten te werven dankzij social proof. Unilever laat klanten sinds begin dit jaar selfies maken met zijn huidverzorgingsproducten. Dankzij Webcollage, een door Answers.com ontwikkelde API, kunnen Olapics’s klanten als Unilever de branded foto’s ook doorzetten naar andere websites.