Twinkle | Digital Commerce

Binnenkort chatten en verkopen via iMessage

2017-11-09
19651105
  • 0:53

Apple maakt het binnenkort mogelijk om vragen van consumenten af te handelen via iMessage. Daarmee springt het techbedrijf mee op de customer service trein van bijvoorbeeld Facebook (Messenger) en Twitter.

Business Chat, is de nieuwe functie gedoopt die waarschijnlijk met iOS 11 op Apple iPhones en iPads meekomt dit jaar. Het idee is dat consumenten bij het zoeken naar een retailer niet alleen een belknop - zoals in Google verschijnt - te zien krijgen, maar ook een optie om het bedrijf te benaderen via iMessage.

Koppeling voor transacties
De functie kan volgens Techcrunch worden geactiveerd via Safari, Maps, Spotlight en Siri. Apple koppelt ook andere diensten aan Business Chat, zoals Apple Pay voor transacties en Calendar.

More seamless
Facebook gooide vorig najaar de deuren open voor transacties in Messenger: ‘more seamless, more ways to share, more ways to buy, more context.’ Daarvoor was het chatten met bedrijven al mogelijk. Apple volgt dit pad nu dus bijna een jaar later.