Twinkle | Digital Commerce

Hasbro komt met abonnement voor bordspellen

2017-06-21
1430805
  • 0:58

Spelletjesontwerper Hasbro laat zien dat subscription commerce niet alleen geschikt hoeft te zijn voor kleding of cosmetica. Het bedrijf komt met een abonnement voor bordspellen, waardoor fans elk kwartaal een aantal nieuwe kunnen testen.

Hasbro Gaming Crate, zoals de doos heet, wordt eens in de drie maanden opgestuurd naar leden voor $49,99 per box (exclusief verzendkosten). Er zijn twee varianten: alleen voor volwassen of family friendly. Elke doos bevat drie nieuwe spellen in een bepaald thema uit het aanbod van Hasbro. De eerste box wordt naar verwachting in de herfst verstuurd.

Groeiende spelletjesmarkt
Volgens CNBC is de bordspelletjesmarkt groeiende: 20 procent in 2016. Hasbro zag de overall omzet van zijn game afdeling met 9 procent stijgen. Vooral bordspellen voor volwassenen, zoals Triviant, doen het goed.

Bijzondere abonnementen
In het verleden zijn er meer digitale abonnementen geweest op producten buiten het mode- en cosmeticasegment. Zo kunnen Amerikanen zich abonneren op Donald Trump-merchandise, was het bij Hema mogelijk om maandelijks wijn en koffie te ontvangen en testte Target met babyspullen op twaalfwekelijkse basis.