Twinkle | Digital Commerce

Jumbo.com twee dagen offline door storing

2017-06-20
1276718
  • [nieuws]
  • 1:12

Jumbo heeft het afgelopen weekend een flinke storing op zijn website en in de app moeten oplossen. Consumenten konden ruim twee dagen niet digitaal bestellen bij de supermarktketen.

De eerste klachten over een niet-werkende app kwamen zaterdagmiddag binnen via Twitter en hielden aan tot maandagavond. 

Ook Jumbo.com ging even op zwart. In een bericht op de website meldde het bedrijf offline te zijn omdat ‘het momenteel zó druk is dat we je tijdelijk niet kunnen helpen.’ De supermarktketen vertelt aan Twinkle niet in te willen gaan op de oorzaak van de storing:

'We vinden het erg vervelend dat klanten hun bestellingen niet konden plaatsen en hebben hen onze excuses aangeboden voor het ongemak. Inmiddels is de storing verwerkt en kunnen klanten weer makkelijk en snel hun boodschappen bestellen via Jumbo.com en de Jumbo app.'

 

Marktleiderschap
Jumbo, met 70 miljoen euro in 2015 de nummer 19 in de laatste Twinkle100, streeft naar marktleiderschap online. Voorlopig liggen de internetinkomsten van de grote concurrent – Albert Heijn Online staat 6de op de lijst met 300 miljoen euro – nog stukken hoger.

Lees ook:
Hitte zorgt voor ‘tsunami aan e-commerce orders’ (19-6-2017)