Twinkle | Digital Commerce

‘Retailers: investeer in meerdere toekomstscenario’s’

2017-06-14
19431093
  • 1:19

Het is voor veel retailers moeilijk om te bepalen in welke nieuwe technologieën zij moeten investeren om succesvol te blijven in de toekomst. ‘Pas je aan aan verschillende scenario’s, maar blijf altijd bij je core business’, raadt Chipp Norcross van Singularity University aan.

De VP of Open Enrollment Solutions, zoals op zijn visitekaartje staat, gaf bezoekers van de Global E-commerce Summit in Barcelona advies over hun strategie. ‘AI, 3D-printing, IoT.., het zijn een hoop zaken waar je als retailer in mee kunt gaan. Maar wat wordt succesvol in de toekomst? Wij zijn nu op een punt beland waar we ongeveer weten waar het heen gaat, maar er onze vinger nog niet helemaal op kunnen leggen. Erg moeilijk voor veel partijen.’

Suggesties via AI
Norcross denkt zelf dat recommendations door AI straks ‘overal’ in wordt toegepast, zoals nu al gebeurt met Amazon Style Check of curated kledingboxen. ‘Een computer bepaalt wat jij nodig hebt en biedt suggesties, dat kan straks voor heel veel verschillende andere producten buiten kleding ook gebeuren’, zegt hij.

Test innovaties
‘Maar je moet kijken welke innovatie past bij de geschiedenis van jouw bedrijf. Hoe past technologie daar in? Test vervolgens verschillende zaken, gok niet op één toekomstscenario. En werk bijvoorbeeld samen met incubators om jouw plannen - buiten je core business - te bekostigen.’