Twinkle | Digital Commerce

Dirk van den Broek ziet webshop niet zitten

2017-07-07
25081410
  • [nieuws]
  • 1:15

Supermarkt Dirk van den Broek begint voorlopig niet aan een webshop. Dat meldt ceo Marcel Huizing vandaag aan De Financiële Telegraaf. 'Je kunt bij ons online geen boodschappen bestellen, omdat dat kostenverhogend werkt.'

De eerste stappen op e-commerce gebied die de supermarktketen in augustus opende, leiden dus op korte termijn niet tot een vervolg. De tijdelijke bestelsite Dirk Online, uit noodzaak geboren door het afbranden van het filiaal in Volendam, is nog wel in de lucht: klanten kunnen er boodschappen bestellen en ophalen in de inmiddels vernieuwde Volendamse vestiging.

Overweging bezorgservice
Kort na de introductie van de online boodschappenservice liet Huizing nog weten voorzichtig te denken aan een bezorgservice, indien Dirk Online tot succes zou leiden. Een klein jaar na dato blijkt echter dat de kosten die e-commerce activiteiten met zich meebrengen, op dit moment nog een te hoge drempel opwerpen voor het 75-jarige Dirk van den Broek.

DekaMarkt
De collega's van MarketingTribune interviewden Dirk van den Broeks marketingdirecteur Ruud van Munster en marketingmanager Loes de Jong eind juni. Eerstgenoemde refereert in het deze week verschenen magazine aan een zusterketen van Dirk: 'Met DekaMarkt hebben we een webshop. We zullen zeker ons voordeel doen met de learnings die we daar opdoen. Belangrijk is dat wat we doen wel altijd in overeenstemming moet zijn met onze belofte om altijd de laagste prijsgarante te waarborgen. E-commerce voegt kosten toe aan de keten en maakt het dus lastig om een positieve business case te draaien.'

Te lastig dus, vooralsnog.