Twinkle | Digital Commerce

Premium abonnement Zalando Plus nationaal in Duitsland

2017-12-18
980551
  • 1:13

Zalando heeft zijn loyaliteitsprogramma uit de pilotfase getild en in Duitsland landelijk beschikbaar gemaakt. Het premium-abonnement biedt leden onder meer een gratis twee-uurs-retourophaaldienst.

Deelnemers aan Zalando Plus, zoals de moderetailer zijn loyaliteitsprogramma Zet heeft omgedoopt na landelijke lancering, ontvangen binnen één tot twee dagen hun bestellingen - same day, desgewenst - en beschikken over persoonlijk stijladvies, gegeven via de telefoon of via Facebook. Ook is er een 'Premium Klantenservice' beschikbaar en gelden extra kortingen. Leden betalen 19 euro per jaar.

Personalisatie

Zalando kondigde het abonnement in juli aan onder de naam Zet, bij de presentatie van zijn halfjaarcijfers. De landelijke uitrol van de premium service volgt op Zalando's aankondiging sterk in te zetten op personalisatie: over anderhalf jaar wil de modewebshop zijn bezoekers alleen nog aanbod tonen dat afgestemd is op hun persoonlijke voorkeuren. Die strategie moet eraan bijdragen dat de omzet tegen 2020 verdubbeld is. Inmiddels staat het bedrijf in de top-3 grootste webwinkels in Duitsland.

Nederland

Het Plus-abonnement is in Nederland nog niet beschikbaar. Wel combineerde Zalando in Nederland zijn retourdienst 'Zalando haalt op' in augustus met zijn personal shopper-programma Zalon. Nederlandse klanten die een speciaal geselecteerde stylist een kledingpakket laten samenstellen, kunnen daardoor hun retouren op een zelf gekozen tijd en plaats laten afhalen. Vanaf komend voorjaar komen daar ook beauty-producten bij.

Lees ook: 'Abonnement = patent op loyaliteit?' (Twinkle 8-2017)