Twinkle | Digital Commerce

Herlancering Mexx: modemerk zet vol in op online

2018-03-08
1000562
  • [nieuws]
  • 1:14

Modemerk Mexx heeft een nieuwe mini collectie aangekondigd. Het merk, dat vorig jaar werd overgenomen door de Nederlandse RNF Group, gaat zich vol richten op online.

Dat meldt Mexx in een persbericht. De mini collectie bevat kleding voor mannen, vrouwen en kinderen.

De nieuwe kledingstukken zijn beschikbaar op de site van het merk en de nog bestaande winkels in Griekenland en Oost-Europa. 

Online prioriteit

Na de overname van Mexx door de Nederlandse RNF Group was het lange tijd stil rondom het merk. Nu de herlancering daar is, wil Mexx volledig inzetten op online. 'E-commerce is één van de grootste prioriteiten in Mexx's strategie', zo luidt de verklaring. RNF Group, dat in Dunen gevestigd is, heeft 'substantieel' geïnvesteerd in een Mexx e-commerce platform. Het merk gaat ook samenwerken met e-tailers als Amazon en Otto om online sales te vergroten.

Weer winkels openen

In de herfst van dit jaar moet de collectie bij retailers in Canada, Frankrijk, Oostenrijk en Nederland in de schappen liggen. Daarnaast komen er nieuwe flagship stores in Amsterdam, Parijs, Antwerpen, Berlijn en München bij.

Doorstart

Na het faillissement van Mexx, eind 2014, maakte het merk onder de Turkse Eroglu Group een doorstart. Eind vorig jaar nam de RNF Group, onder andere distributeur van het schoenenmerk Umbro, het merkrecht van het kledingmerk over.