Twinkle | Digital Commerce

Try before you buy: Amazon breidt Prime Wardrobe uit

2018-04-17
1000562
  • 1:03

Amazon heeft het bereik van zijn Prime Wardrobe-pakket uitgebreid. Het is nog niet officieel gelanceerd, maar toch kunnen nu meer inwoners in de Verenigde Staten ervan gebruikmaken. De e-tailreus hoopt via die weg de conversie per kledingorder op te schroeven.

Prime-leden kunnen de kledingdoos zelf samenstellen en mogen daarvoor kiezen uit alle items op Amazon waarbij het Wardrobe-label vermeld staat. Ontvangers hebben maximaal zeven dagen de tijd om te beslissen of ze de producten willen houden; verzending en retourneren is gratis.

Invite-only

Deelname aan het Prime Wardrobe-programma gebeurde tot dusver op invite only-basis; nu kunnen consumenten in de Verenigde Staten ook zelf een ‘uitnodiging’ genereren. De stapelkorting die klanten aanvankelijk kregen wanneer zij meerdere artikelen definitief aanschaften  – 10 procent bij drie of vier producten, 20 procent bij vijf of zes producten) – lijkt verdwenen.

Meer houden

Met de try-before-you-be-service probeert Amazon zijn klanten te verleiden een extra duit in het online winkelmandje te doen; vier op de tien consumenten zouden op die manier namelijk minder artikelen terugsturen dan ze initieel van plan waren.

Lees ook: 'Amazon verstuurt kledingdoos naar Prime-leden' (21-06-'17)