Twinkle | Digital Commerce

Topbloemen.nl overweegt fysieke verhuur merknaam

2018-04-05
980550
  • [nieuws]
  • 0:52

Topbloemen.nl speelt met de gedachte zijn merknaam te verhuren aan aangesloten bloemisten, wellicht zelfs op gevels. De bloemenshop levert al promotiemateriaal in zijn huisstijl aan fysieke shops.

Dat zegt topman Edwin van Arkel tegen RetailTrends. 'We zien dat onze aangesloten bloemisten steeds meer 'Topbloemen' willen uitdragen', aldus de oprichter. Eigen fysieke verkooppunten staan niet op de planning, maar zo'n zestig fysieke partners zouden al rondrijden in een auto die het logo van Topbloemen.nl draagt.

Van Arkel lanceerde enkele weken geleden spin-off Toptaarten.nl; ook dat berust op een landelijk netwerk van lokale fysieke verkooppunten.

Bloemen en geschenken

Topbloemen.nl, dat in 2015 als marktleider het stokje overnam van Fleurop, lijfde in 2016 Geschenkenbezorgen.nl in om te groeien in de cadeaubranche; dat leidde tot een naamswijziging van de overkoepelende merknaam naar topgeschenken.nl. Topbloemen.nl blijft daarbij als zelfstandig merk verbonden aan de organisatie.

Lees ook: 'Mysteryshopper bezoekt Topbloemen.nl' (Twinkle 8-2017)