Twinkle | Digital Commerce

6 op 10 Nederlanders let op keuzeaanbod online betaalopties

2018-10-16
1024512
  • [nieuws]
  • 1:00

Het aanbieden van meerdere betaalmethoden is een aspect waar Nederlandse consumenten belang aan hechten bij hun online productzoektocht: zes op de tien shoppers laat dat meewegen bij hun keuze voor een webshop.

Dat meldt Motivaction op basis van onderzoek onder duizend consumenten, in opdracht van Thuiswinkel.org. Van hen let 58 procent er bij het online winkelen op of zij kunnen kiezen uit meerdere betaalmethodes.

Naast een gevarieerd betaalaanbod kijkt 54 procent van de Nederlanders ook naar de naamsbekendheid van de shop in kwestie, het gratis kunnen retourneren (52 procent), reviews (35 procent) en een beveiligde verbinding (34 procent).

Keurmerken

Verder blijkt uit de onderzoeksresultaten dat Nederlanders zich bewust zijn van keurmerken: 69 procent van de respondenten let op de aanwezigheid daarvan bij het online winkelen. Ruim vier op de tien shopt zelfs uitsluitend bij webwinkels die een keurmerk voeren. 'Consumenten putten nog steeds veel vertrouwen uit een onafhankelijk keurmerk', concludeert Thuiswinkel.org. Volgens de branchevereniging is 94 procent van het koperspubliek in ons land bekend met het Thuiswinkel Waarbog-logo.