Twinkle | Digital Commerce

‘Inspireren met glas’

2018-12-20
1000562
  • [interview]
  • 1:22

Van glazen keukenachterwand tot spiegel en van douchedeur tot balustrade: GlassBy biedt glas voor in je interieur.

De webshop maakt deel uit van AGC, ‘’s werelds grootste glasproducent’, aldus Arne Scholman, projectmanager e-commerce bij het bedrijf. Hij wil in de webshop naast glas verkopen vooral consumenten inspireren met alle mogelijkheden van interieurglas. Verder is er de optie om de producten door montagepartners te laten inmeten en plaatsen. ‘We onderscheiden ons van andere aanbieders door de combinatie van inspiratie en het tonen van de prijs van het product’, zegt Scholman. Het bedrijf is ook bezig met een augmented reality-app waarin de consument kan zien hoe bijvoorbeeld de glazen achterwand in zijn keuken staat. ‘Deze app geeft een indicatie van de afmeting waardoor je meteen ziet wat het kost en zelfs direct kunt afrekenen.’

Bestellingen met standaard afmetingen worden verzonden met DHL. Maar het grootste deel van de orders wordt gedistribueerd via het eigen AGC-netwerk: twintig vestigingen in Nederland waar het glas afgehaald kan worden en eigen vrachtauto’s die regionaal dagelijks glas bezorgen. ‘De focus in onze marketing ligt het eerste jaar niet op brand awareness’, meldt de projectmanager. ‘De producten die wij verkopen worden eens per tien jaar aangeschaft, dus heeft het niet veel zin om nu in te zetten op naamsbekendheid. We maken gebruik van Google Ads en SEO en willen daarnaast mensen inspireren via social media. Momenteel testen we ook influencer marketing.’

Grootste uitdaging is volgens Scholman ‘anders te blijven dan de rest. De glas- en met name de bouwbranche is traditioneel. We horen te vaak dat er tijdens de bouw of verbouw iets is misgegaan, dat de communicatie slecht was en dat het altijd meer heeft gekost dan begroot. En dat willen wij niet.’