Twinkle | Digital Commerce

Pizza Hut vergroot e-commerce aandeel via overname

2018-12-07
1024512
  • [nieuws]
  • 1:03

Pizza Hut heeft online besteldienstverlener QuickOrder overgenomen. De fastfoodketen bouwt in versneld tempo aan het eigen digitale platform om zijn aandeel in de online markt te vergroten.

QuickOrder, dat wortelt in het Amerikaanse Chicago, biedt technologie voor restaurants en werkt al ruim twintig jaar samen met Pizza Hut. Dat heeft zijn toeleverancier voor een onbekend bedrag overgenomen, in het licht van zijn e-commerce ambities.

Innovatie

'We verdubbelen onze toewijding aan digitale technologie. Deze deal positioneert Pizza Hut perfect voor de toekomst', liet Artie Starrs, ceo van Pizza Hut in de Verenigde Staten, optekenen. 'We krijgen ook toegang tot een enorm getalenteerde groep ontwikkelaars en digitale innovators. Samen kunnen we onze klantensneller innovatieve producten en handige diensten bieden, die op lange termijn betere franchiseresultaten mogelijk zullen maken.'

Nederland

In Nederland runde Pizza Hut jaren geleden in totaal zestien franchise-restaurants: dat aantal werd teruggebracht naar één in 2016. Toch nam de belangstelling voor ons land bij de fastfoodketen vorig jaar weer toe en stonden voor dit jaar maar liefst vijftien locaties op de planning. Tot nu toe bezorgt Pizza Hut online bestellingen in Rotterdam via Thuisbezorgd.nl.