Twinkle | Digital Commerce

H&M deelt info over oorsprong artikelen

2019-04-24
1000562
  • [nieuws]
  • 0:58

Kledingshop H&M gaat duidelijker uitleggen welke reis kledingstukken hebben afgelegd, alvorens ze in het digitale of fysieke schap liggen.

Dat doet het bedrijf op de webshop en in de applicatie, bij alle artikelen. Met de applicatie kunnen consumenten prijskaartjes in de winkel scannen voor informatie. Die informatie omvat onder meer het land waarin het kledingstuk geproduceerd is, de leveranciers en informatie over de fabrieken die de fashion hebben geproduceerd.

Voorbeeld

H&M voegt de extra informatie toe aan de webwinkels van de 47 landen waar het Zweedse bedrijf actief is. Het doel ervan is om de mode-industrie duurzamer en transparanter te maken, zo laat het bedrijf weten. Naar eigen zeggen is H&M de eerste wereldwijde fashion retailer die deze informatie deelt. ‘Door open en transparant te zijn over waar onze producten worden gemaakt, hopen we een voorbeeld te zijn voor de mode-industrie en klanten aan te moedigen om duurzamere keuzes te maken’, stelt Isak Roth, hoofd duurzaamheid bij H&M, in een reactie.

Consumenten kunnen de extra informatie vinden onder het tabje ‘Duurzaamheid’ op de webshop van de nummer 8 van de Twinkle100. Naast de tabjes ‘Details’ en ‘Levering’.