Twinkle | Digital Commerce

Dekbed-Discounter fuseert met B2B-meubelzaak De Arend

2019-06-26
1000562
  • [nieuws]
  • 1:13

Online beddenbedrijf Dekbed-Discounter.nl gaat samen met B2B-meubelzaak De Arend. Het nieuwe bedrijf genaamd Jamani heeft een gezamenlijke omzet van 60 miljoen euro en 100 medewerkers.

Dekbed-Discounter.nl, de nummer 78 in de Twinkle100, is met 2.000 tot 3.000 bestellingen per dag de grootste Benelux-webshop in onder meer beddengoed en matrassen. Klanten kunnen bij ook boxsprings en banken leasen. De Telegraaf meldt dat de omzet in 2018 40 miljoen euro bedroeg. In 2017 was dat nog 20,5 miljoen euro.

De Arend is een van de grootste handelaren in meubilair voor horeca, zorg, kantoor en onderwijs. De onderneming heeft 50 mensen in dienst, met vestigingen in verschillende steden.

Eigen hoofdkantoor

Beide bedrijven houden een eigen hoofdkantoor. Jarno Goesten van De Arend: ‘Het is voor ons heel goed om een partner te hebben die ons helpt de online markt te betreden en veroveren.’

Dekbed-Discounter-klanten kunnen door de fusie straks een breder aanbod op de site verwachten, ook producten voor buiten de slaapkamer zullen te koop zijn. Mede-eigenaar van Dekbed-discounter Niels Verwij.  ‘De Arend heeft veel verstand van deze categorieën en die kunnen wij online gemakkelijk vermarkten.’

De nieuwe naam Jamani bestaat uit de voorletters van de drie oprichters: Jarno Goesten van De Arend en Maurice Rustwat en Niels Verwij van Dekbed-Discounter. Dekbed-Discounter behoudt na de fusie wel zijn eigen merk en naam. Verwij: ‘We houden gewoon de namen van de bedrijven. De nieuwe holding heet Jamani.’

Foto: Maurice Rustwat (links) en Niels Verwij van Dekbed-Discounter