Vanaf 1 augustus moeten verkopers op Amazon aan nieuwe verpakkingseisen voldoen. De online retailer wil dat pakketten kleiner en milieuvriendelijker worden. Die kleinere pakketjes moeten ook de verzendkosten omlaag omlaag brengen.
Amazon heeft de leveranciers en merkfabrikanten in de Verenigde Staten in september 2018 van de nieuwe verpakkingseisen op de hoogte gesteld. Op 1 augustus gaan de regels in. Wie zich na die datum niet aan die verpakkingsnorm houdt, zal twee dollar extra moeten betalen.
Bedrijfsprocessen veranderen
The Wall Street Journal schrijft dat de nieuwe verpakkingseisen wederom een voorbeeld zijn van Amazons macht om bedrijfsprocessen van merkfabrikanten te veranderen. Het bedrijf ziet graag dat merken producten verkopen in hoeveelheden en tegen prijzen die het beste passen in Amazons eigen opslag- en leveringssystemen. Doen merken dat niet, dan zijn ze niet zichtbaar op de site van Amazon. Ook spoort het online retailbedrijf fabrikanten aan merken te ontwikkelen die het exclusief kan verkopen.
Kijk dat is nu echt een positieve ontwikkeling. Fabrikanten leveranciers dwingen om artikelen zo te ontwikkelen en verpakken dat het wel in een brievenbus doosje past Hoe vaak kom je niet bvb een tube tegen die net iets te dik is voor een brievenbus doosje Vul je het in een net iets dunner en langere tube gaat er net zoveel in maar past het wel in een brievenbus doosje.
hahaha en dan de supermarkten achter je aan krijgen omdat die tube ( omdat hij langer is ) niet meer rechtop in het schap past. Zo simpel is het allemaal niet.