Twinkle | Digital Commerce

Warby Parker lanceert eigen merk lenzen

2019-11-21
1000562
  • [nieuws]
  • 0:58

Warby Parker verkoopt sinds deze week voor het eerst niet alleen brillen maar ook lenzen, van eigen merk en andere merken.

Het eigen merk heet Scout en het is het eerste nieuwe merk dat het bedrijf sinds zijn oprichting in 2010 in de markt zet. Naast Scout verkoopt Warby ook merken als Acuvue en Baush + Lomb.

One-stop shop

De online brillenverkoper hoopt met de negen jaar opgebouwde infrastructuur ook contactlensdragers te bedienen. Veertig procent van de Warby-klanten gebruikt naast hun bril ook lenzen. Door nu ook lenzen te verkopen is Warby Parker een one-stop shop geworden, aldus Warby-ceo Dave Gilboa: ‘We willen een holistisch aanbod creëren.’

De brillenretailer gebruikt voor de verkoop van deze daglenzen hetzelfde model als voor de brillen. Klanten kunnen voor vijf dollar de lenzen zes dagen proberen. Bevallen ze, dan koopt men lezen voor voor drie maanden voor 110 dollar. Warby Parker heeft speciale platte verpakking voor de lenzen ontwikkeld die minder ruimte inneemt en minder materiaal nodig heeft.

Het bedrijf begon in 2010 als pionier in online brillenverkoop, maar heeft inmiddels ook 112 fysieke winkels in Noord-Amerika.