Twinkle | Digital Commerce

Duck Delivered: 'Wij willen handvatten bieden om zelf eend te bereiden en te serveren'

2020-02-26
1000562
  • [interview]
  • 1:28

Consumenten die ook buiten de feestdagen eend willen eten kunnen terecht bij Duckdelivered.nl. ‘Eend smakelijk’, wenst de webshop.

Duck Delivered verkoopt eend om thuis te bereiden. Het aanbod bestaat uit rauw vlees en een aantal convenience producten – de laatstgenoemde zijn zonder verdere verwerking eetbaar, de rauwe producten moeten eerst bereid en verhit worden. De nieuwe webshop biedt ook recepten en menusuggesties voor eendliefhebbers. Salesmanager Jan IJzerman vertelt: ‘We willen mensen laten genieten van de smaak en veelzijdigheid van Veluwse eend. Supermarkten hebben meestal maar één eendproduct, en dat in de kerstperiode, meestal afkomstig uit Frankrijk. Poeliers doen dat weliswaar iets beter, maar wij onderscheiden ons met een divers assortiment dat thuis geleverd wordt. Daarnaast willen we consumenten inspireren en handvatten bieden om zelf eend te bereiden en te serveren.’

Alle producten zijn diepgevroren. ‘Het vlees wordt verpakt in een kartonnen omdoos, isowrap-papier en coolpacks, zodat het in goede conditie aangeleverd wordt. Alle gebruikte verpakkingsmaterialen zijn 100% recyclebaar’, zegt de salesmanager. De bezorging is in handen van Red je Pakketje. Vlees dat vóór 11.00 uur is besteld, wordt dezelfde werkdag tussen 18.00 en 22.00 uur bezorgd – of op een andere gewenste leverdag, alleen niet in het weekend. Van belang is dat de besteller thuis is; het pakket wordt ‘vanwege voedselveiligheid’ niet bij de buren afgegeven.

Volgens IJzerman is de out-of-home consumptie van eend de laatste jaren sterkt gegroeid. Zijn uitdaging is nu om potentiële thuiskoks te bereiken en het gebruik van eend in de huiselijke keuken te stimuleren. De salesmanager zet voor marketingdoeleinden social media en Google Adwords in. ‘Koken is populair, diverse kookprogramma’s op tv werken aanstekelijk en helpen ons om het product bekend te maken’, denkt IJzerman. De doelstelling voor de toekomst is om consumenten over te halen tot herhaalaankopen.