Twinkle | Digital Commerce

Digitale boekenclub voor bol.com

2020-03-23
1000562
  • [nieuws]
  • 0:55

Bol.com heeft afgelopen weekend een digitale boekenclub voor kinderen geopend. ‘Om het binnenblijven een beetje aangenamer te maken voor kids in Nederland en België.’

Met de club kunnen kinderen e-books lezen en verhalen luisteren die door bekende Nederlanders zijn ingesproken. Dagelijks om negen uur ’s ochtends verschijnen er nieuwe voorleesvideo’s.

Daarnaast zijn er dus verschillende e-books voor meerdere leeftijdscategorieën te vinden. De boeken en luisterboeken kunnen voor één eurocent per stuk worden aangeschaft en in de applicatie van Kobo worden gelezen of afgespeeld.

Volgens Annet Scheermeijer, director boeken bij de Twinkle100-aanvoerder, is de dienst bedoeld om het thuiswerken- en blijven voor zowel ouders als de kroost een stuk aangenamer te maken. ‘Voor ons allemaal is het dagelijks leven nu op z’n kop gezet. Kinderen kunnen niet naar school, waar mogelijk blijft iedereen thuiswerken en we vermijden sociale contacten. Het minste dat wij als bol.com kunnen doen is het thuiswerken voor ouders wat makkelijker maken en kinderen tegelijkertijd een waardevolle invulling van hun tijd bieden.’

De digitale boekenclub is in samenwerking met digital agency Dept ontwikkeld.