Twinkle | Digital Commerce

Fors meer online bezoekers voor MediaMarkt

2020-05-04
1000562
  • [nieuws]
  • 1:03

Het aantal websitebezoekers bij MediaMarkt is flink toegenomen sinds de start van alle coronamaatregelen. Daarnaast is het aantal bezoekers dat overgaat tot een aankoop gestegen en zijn de drukste bezoekmomenten gestegen.

Sinds de coronamaatregelen van kracht zijn geworden merken veel retailers dat het consumentengedrag is veranderd. Ook MediaMarkt merkt dat, onder andere aan meer websitebezoekers en consumenten die overgaan tot een aankoop. Ook het drukste moment op de webshop verschoof van 18.00 uur naar 13.00 uur.

Bron: MediaMarkt

Klantaankopen

De overheidsmaatregelen zijn volgens MediaMarkt ook terug te zien in de klantaankopen. Zo steeg de verkoop van koortsthermometers enorm nadat het RIVM adviseerde om bij koortsklachten thuis te blijven. Toen er in de media veel berichten verschenen over hamstergedrag, zag de retailer een stijging in de verkoop van vrieskisten en koelkasten.

Thuiswerken

Ook het advies om zo veel mogelijk thuis te werken, zag MediaMarkt terug in de verkopen. Er ontstond een grotere vraag naar producten die thuiswerken en thuisblijven aangenamer maken. En omdat kappers moesten sluiten, werden er direct meer haarverzorgings- en beautyproducten verkocht.

Overigens had ook het goede weer invloed op de aankopen bij het bedrijf. Zo werden er meer ventilatoren, barbecues en ijsmachines verkocht.