Twinkle | Digital Commerce

Sellpy betreedt Duitsland

2020-06-29
1000562
  • [nieuws]
  • 1:10

Tweedehands modeplatform Sellpy biedt nu ook zijn diensten aan bij onze oosterburen. Het platform was voorheen alleen in thuisland Zweden actief.

Naar eigen zeggen is het platform in Zweden de grootste online aanbieder van tweedehands kleding. Sellpy werd in 2014 opgericht en wist sinds die tijd H&M Group als investeerder te strikken. Sinds vorig jaar beschikt die laatste over 70 procent van de aandelen van Sellpy. Dit heeft onder andere als gevolg dat klanten van H&M in Duitsland binnenkort op de webshop een aanbod van Sellpy kunnen vinden. Daarnaast kunnen ze zelf hun gedragen kleding verkopen, schrijft Internetworld.

Thorsten Mindermann, directeur van H&M Duitsland: ‘We merken dat het bewustzijn en de vraag van onze klanten naar duurzame mode gestaag groeit en nu waarschijnlijk groter is dan ooit tevoren. We zijn dan ook verheugd hen in samenwerking met Sellpy nu een nieuwe, duurzame kans te bieden om mode te kunnen kopen en verkopen.’

Eind vorig jaar, bij bekendmaking van de laatste investering van H&M Group, liet Sellpy al weten Duitsland op het oog te hebben voor internationale uitbreiding.

Vandaag maakt H&M Group tevens bekend dat het in de eerste zes maanden van dit financiële jaar maar liefst 23 procent minder omzet heeft geboekt. Het bedrijf is flink geraakt door de coronacrisis, onder meer omdat het veel van zijn winkels moest sluiten. De online verkoop van het bedrijf nam in het eerste halfjaar met 36 procent toe.