Twinkle | Digital Commerce

Lululemon mikt op groter omzetaandeel buiten thuismarkt

2020-12-28
1000562
  • [nieuws]
  • 0:56

Kledingretailer Lululemon wil de komende tijd investeren in zijn aanwezigheid in het buitenland. Het bedrijf mikt daarbij op verschillende markten, waaronder Groot-Brittannië en Japan.

Het bedrijf zag de vraag naar sportieve vrijetijdskleding dit jaar flink toenemen, doordat consumenten vaker thuis zijn en meer thuis zijn gaan sporten. Ook profiteerde het bedrijf van de vele digitale workout sessies. Hierdoor steeg het online aandeel in het laatste kwartaalverslag naar 43 procent van de totale omzet.

Maar buiten Amerika en Canada valt er nog veel te winnen voor het bedrijf, stelt ceo Calvin McDonald in gesprek met de Financial Times. Zo komt momenteel 14 procent van de omzet buiten de eigen thuismarkt. ‘Maar ik zie niet in waarom dat de komende jaren niet kan groeien naar 50/50’, aldus McDonald.

Lululemon is van plan om de komende tijd meer te investeren in marketing in het buitenland, maar wil ook meer winkels gaan openen. Zo mikt het bedrijf volgens McDonald op nieuwe winkels in China, maar ook Japan, Zuid-Korea, Australië, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk worden in de gaten gehouden.