Twinkle | Digital Commerce

Galeria stapt in live shopping, maar doet het net even anders

2022-09-23
1000562
  • [nieuws]
  • 1:03

Het Duitse warenhuis Galeria is begonnen met live shopping. Anders dan bij veel andere retailers is het uitgangspunt nu live shows in fysieke winkel, die ook online worden uitgezonden.

Bij veel retailers worden live shopping-events voornamelijk online aangeboden, maar Galeria kiest ervoor om dat wat anders aan te pakken. Er zijn nog steeds streams van de live shopping-events, en klanten kunnen ook tijdens die streams eenvoudig de producten in hun winkelmandje stoppen. Maar het gaat vooral om de ervaring die het bedrijf in de winkel wil bieden, laat Miguel Mullenbach, ceo van Galeria, op LinkedIn weten. ‘In onze vestigingen kunnen klanten een presentatie over bepaalde producten krijgen, inclusief advies en een demonstratie.’

Galeria werkt voor de live shopping-events samen met L’Oréal. Deze week is de eerste gehouden, in een vestiging in Düsseldorf. Volgens Mullenbach gaat Galeria dit format in het najaar elke week vanuit een andere vestiging doen. ‘We worden gezien als een merk en bieden een format dat aan te passen is aan verschillende locaties, platformen en klantwensen.’

Online zien de klanten de desbetreffende producten tijdens de show voorbijkomen, deze zijn dan eenvoudig te bestellen. Vragen kunnen ze in een chat stellen.