Twinkle | Digital Commerce

Inzichten uit het GfK consumentenonderzoek

2023-09-27
1120630
  • [onderzoek]
  • 1:04

Het GfK consumentenonderzoek, wat kortgeleden op de website van Thuiswinkel.org verscheen, heeft veel interessante inzichten opgeleverd. Het GfK consumentenonderzoek is in opdracht van Thuiswinkel.org en haar onderzoeksprogramma ShoppingTomorrow uitgevoerd. Op onze website kan je het onderzoek downloaden en worden in verschillende artikelen de inzichten uitgebreid besproken.

Het onderzoek in het kort

Uit het GfK consumentenonderzoek blijkt dat consumenten in de toekomst verwachten meer online te gaan besteden. Ze verwachten 37% van hun uitgaven online te besteden in 2028, 5 procentpunt meer dan het werkelijke percentage in 2022. Daarnaast gaan consumenten duurzamere keuzes maken bij hun online aankopen en hechten ze meer waarde aan hun data. Deze inzichten, en nog veel meer, worden in aparte artikelen op onze website besproken. Zo ging Vincent Romviel, jurist bij Thuiswinkel. org, dieper in op het feit dat het verzamelen van (te) veel persoonlijke gegevens voor bijna 6 op de 10 consumenten een reden is om minder bij een winkel of merk te gaan winkelen. Vincent gaf in een artikel tips over hoe je een persoonlijke ervaring kan bieden, en daarbij ook de wensen van de consument kan respecteren met betrekking tot het verzamelen van hun gegevens.

Gratis te downloaden voor leden en business partners
Het onderzoek is gratis te downloaden op de website van Thuiswinkel.org. Download het onderzoek en neem daarna een kijkje op onze website waarin we de inzichten uitgebreid behandelen. Ga naar: www.thuiswinkel.org/consumentenonderzoek2023