Twinkle | Digital Commerce

Martijn Geerdink (Huus): ‘Eigenlijk hebben we alles op orde, behalve de levertijden’

2024-01-25
1000562
  • [nieuws]
  • 1:12

Woonwinkel Huus staat als een huis, toch noemt mede-eigenaar Martijn Geerdink meerdere aandachtspunten tijdens een presentatie op de Webwinkel Vakdagen. Het vergroten van de naamsbekendheid, het aanschaffen van meer zeecontainers en het verder uitbreiden in België worden als toekomstplannen aangemerkt.

Wat in 2018 begon als een test met een Facebookcampagne, zorgde volgens Geerdink al vrij snel voor een toename in verkoop. Hierdoor ontstond de interesse in online en werd de webshop gelanceerd. In coronatijd zag de woonwinkel een online omzet dat door het dak ging, toch blijkt niet iedereen van het bestaan van de woonwinkel te weten. ‘Het doet me persoonlijk altijd een beetje pijn als mensen Huus niet kennen’, vertelt Geerdink. Vandaar dat Huus dit jaar wil werken aan naamsbekendheid. Zo is de woonwinkel begin dit jaar een partnership aangegaan met voetbalclub FC Twente.

Een groot struikelblok volgens Geerdink zijn de levertijden. ‘Onze levertijden zijn nu nog te lang om uit voorraad te kunnen leveren. Wij zien daar onze snelste groei zitten en willen dus de voorraadpositie gaan verbeteren. AI is daarbij een belangrijk onderdeel. ‘Dankzij deze technologie kunnen wij producten, die wij nog nooit hebben gezien, laten renderen op een foto om ze alvast online te zetten. Daardoor hadden we de eerste drie containers al uitverkocht voordat ze binnen waren.’