Twinkle | Digital Commerce

Bol steekt Billie in nieuw jasje

2024-04-04
1000562
  • [nieuws]
  • 1:03

Platform bol heeft zijn mascotte Billie van een nieuw uiterlijk voorzien. De mascotte is zijn ledematen kwijt en heeft de vorm van een paasei.

Jarenlang was Billie het uithangbord van de Twinkle100-aanvoerder. Toen het platform in 2019 een nieuwe huisstijl in gebruik nam, werd Billie meer naar de achtergrond geschoven.

Sindsdien was het een beetje stil omtrent de mascotte. Achter de schermen werkte het bedrijf echter aan een metamorfose. De nieuwe Billie heeft wat weg van een blauwe versie van Flubber, en accentueert de stijlverandering die het platform onlangs onderging: waarbij afscheid werd genomen van de ‘com’. Sindsdien is de merknaam van het platform ‘bol.’.

'Billie is er voor iedereen'

De metamorfose valt volgens het platform ook binnen het inclusieve karakter van bol, zo laat het bedrijf weten op LinkedIn: ‘We willen dat Billie net zo toegewijd is aan innovatie, vooruitgang en inclusiviteit als wij. Daarom hebben we ons maatje een nieuwe look gegeven. Deze nieuwe look borduurt voort op Billie’s vrolijke houding met iconische ogen en een vriendelijke glimlach. Met het nieuwe uiterlijk past Billie zich aan in elke situatie. Billie is er voor iedereen binnen onze diverse community en laat zien wat bol echt is – een plek voor iedereen.’