Twinkle | Digital Commerce

Nieuw in de Markt: Like Golddust

2024-04-18
1000562
  • [interview]
  • 1:34

Toen Dusty Jaring kennismaakte met do-it-yourself lashes, wist ze meteen een gat in de markt ontdekt te hebben. ‘Ik ben pas een maand live, maar ik weet zeker dat Like Golddust snel gaat groeien!’

Likegolddust.nl biedt salonwaardige kunstwimpers, gewoon thuis. Je kunt ze zelf makkelijk aanbrengen en weer verwijderen. ‘Ze voelen comfortabel en natuurlijk aan, zijn waterproof en beschadigen je eigen wimpers niet’, belooft de site. Verder blijven ze tot tien dagen zitten en zijn ze daarna een keer of vier te hergebruiken. Naast diverse stijlen wimpers zijn in de webshop ook tools en starterkits te koop; waaronder bond & sealer, shampoo, remover en een applicator.

‘Ik heb uiteraard onderzoek gedaan naar de concurrenten, maar ben altijd gedreven om het beter te doen’, vertelt Jaring. ‘Het gaat bij mij om de kwaliteit, ik wil dat klanten tevreden zijn. Ik wil geen robotwebshop worden. Zo vind ik snelle, persoonlijke klantenservice superbelangrijk. Dus dat doe ik zelf. Bij mij geen onpersoonlijk servicedesk waarbij je niet weet met wie je contact hebt.’ Daarmee probeert Jaring net even anders te zijn dan haar concurrenten. ‘Ik shop zelf ook het liefst bij kleinere webshops; ik gun ze de business en koop bij de kleintjes die dag en nacht bezig zijn om hun onderneming te laten groeien.’

Logistiek en distributie regelt Jaring zelf; ze werkt vanuit huis en heeft daar een voorraad van alle producten. Bestellingen worden verzonden met PostNL.

De grootste uitdaging bestaat uit de concurrentie, vindt de webshopeigenaar. ‘Lashbabe bijvoorbeeld is inmiddels zo groot dat je er bijna niet meer omheen kunt’, weet ze. ‘Maar Lashbabe is een merk zonder gezicht. Dat is iets wat ik dus echt anders doe.’

Om haar webshop meer bekendheid te geven, zet de eigenaar SEO in en benadert ze influencers. Daarnaast staat ze op events als Ladies Nights. De ambitie is het assortiment uit te breiden met onder meer fashion.