Twinkle | Digital Commerce

Kassa over de wildgroei aan webwinkelkeurmerken

2017-11-11
195113
  • 0:53

Kassa besteedde in de uitzending van afgelopen weekend aandacht aan webwinkelkeurmerken. Het consumentenprogramma hield een enquête en zette zelf een webwinkel op om te kijken hoe makkelijk logo’s te verkrijgen zijn.

Met de fictieve webwinkel Meesterkweker.nl ging Kassa de boer op. Het programma wist bij elf keurmerkverstrekkers zonder enige controle een certificaat te verkrijgen. Kassa concludeert: 'Het merendeel van de door ons onderzochte keurmerken houden niets tot weinig in. Door de goedgekozen naam liften ze mee op het succes van de grotere en inhoudelijke sterke keurmerken zoals Thuiswinkel Waarborg en Stichting Webshop Keurmerk. De consument komt dan wel in de kou te staan wanneer ze een probleem krijgen met de aangesloten webshop.'

U kunt de uitzending van Kassa, waarin directeur Bart Combee van de Consumentenbond aan het woord komt, hieronder bekijken.

Meer informatie, ook over de resultaten uit de enquête, vindt u op de site van Kassa.